Ana Sayfa

Sorularla Risale

Sorularla Sözler - 31. Bölüm: Dokuzuncu Söz

Görüntülü soru ve cevaplarımızın bu bölümünde Sözler kitabının Dokuzuncu Söz isimli risalesinden sorular cevaplanmaya devam edilmektedir. Bu bölümde cevaplanan sorulardan bazıları:

1. Tesbih, tekbir ve hamdin namazın çekirdekleri hükmünde olması ne demektir? Namaz bu çekirdekleri geliştirip büyümesiyle mi meyve verme konumuna geliyor?
2. Namazın sonunda da bu üç tesbihin söylenmesi namazın manasını nasıl te’kid ve takviye ediyor?
3. İkinci nüktede sübhanallah diyen bir kulun, “Rabbinin kâinatın bütün kusuratından mukaddes ve muarra olduğunu” ilan ettiği söyleniyor. Ancak başka yerlerde kâinatta kusursuz bir faaliyet ve sanat icra edildiği ifade edilmektedir. O zaman bu noksanlık ve kusur kelimesi nasıl anlaşılmalıdır?
4. "İnsan şu âlem-i Kebirin bir misal-i musağğarıdır." Cümlesini açar mısınız? Her insan bu hakikati taşıyor mu?
5. Fatihanın Kur’an’ı azimüşşanın timsal-i münevveri olmasını nasıl anlamalıyız?
6. Namazın da bütün ibadetlerin envaına fihriste olması ne demektir?
7. Üçüncü Nüktede nazara verilen “Namaz – Kâinat – İnsan ve Kur’an” ilişkisini nasıl anlamalıyız?
8. Dördüncü Nükte deki tabakat-ı ömr-ü insan ve edvar-ı ömr-ü âlem tabirlerini nasıl anlamalıyız?
9. Dokuzuncu Söz’de beş vaktin hikmeti anlatılırken buna bir de gece namazı olan teheccüd namazı ilave ediliyor. Bunun hikmeti ne olabilir?
10. Yatsı namazında ve onun vaktindeki hikmette geçen, "insanın bakiye-i asarının da kaybolduğu ve nisyana uğradığı" ifadesini açar mısınız?
 

* * *


 

Tesbih, tekbir ve hamdin namazın çekirdekleri hükmünde olması ne demektir? Namaz bu çekirdekleri geliştirip büyümesiyle mi meyve verme konumuna geliyor?



İndirmek için tıklayın...
Soru ve cevabı okumak için tıklayın...



 

Namazın sonunda da bu üç tesbihin söylenmesi namazın manasını nasıl te’kid ve takviye ediyor?



İndirmek için tıklayın...
Soru ve cevabı okumak için tıklayın...



 

İkinci nüktede sübhanallah diyen bir kulun, “Rabbinin kâinatın bütün kusuratından mukaddes ve muarra olduğunu” ilan ettiği söyleniyor. Ancak başka yerlerde kâinatta kusursuz bir faaliyet ve sanat icra edildiği ifade edilmektedir. O zaman bu noksanlık ve kusur kelimesi nasıl anlaşılmalıdır?



İndirmek için tıklayın...
Soru ve cevabı okumak için tıklayın...



 

"İnsan şu âlem-i Kebirin bir misal-i musağğarıdır." Cümlesini açar mısınız? Her insan bu hakikati taşıyor mu?



İndirmek için tıklayın...
Soru ve cevabı okumak için tıklayın...



 

Fatihanın Kur’an’ı azimüşşanın timsal-i münevveri olmasını nasıl anlamalıyız?



İndirmek için tıklayın...
Soru ve cevabı okumak için tıklayın...



 

Namazın da bütün ibadetlerin envaına fihriste olması ne demektir?



İndirmek için tıklayın...
Soru ve cevabı okumak için tıklayın...



 

Üçüncü Nüktede nazara verilen “Namaz – Kâinat – İnsan ve Kur’an” ilişkisini nasıl anlamalıyız?



İndirmek için tıklayın...
Soru ve cevabı okumak için tıklayın...



 

Dördüncü Nükte deki tabakat-ı ömr-ü insan ve edvar-ı ömr-ü âlem tabirlerini nasıl anlamalıyız?



İndirmek için tıklayın...
Soru ve cevabı okumak için tıklayın...



 

Dokuzuncu Söz’de beş vaktin hikmeti anlatılırken buna bir de gece namazı olan teheccüd namazı ilave ediliyor. Bunun hikmeti ne olabilir?



İndirmek için tıklayın...
Soru ve cevabı okumak için tıklayın...



 

Yatsı namazında ve onun vaktindeki hikmette geçen, "insanın bakiye-i asarının da kaybolduğu ve nisyana uğradığı" ifadesini açar mısınız?



İndirmek için tıklayın...
Soru ve cevabı okumak için tıklayın...



 

Sohbetin Tamamı



İndirmek için tıklayın...

OKUNMA: 7193

Sorularla Risale